Yunita, Baiq Arum (2022) The effectiveness of digital storytelling to improve listening ability of the seventh grade students at The SMP Darul Hamidin Padamara In Academic Year 2022 / 2023. Undergraduate thesis, UIN Mataram.

[img] Text
Baiq Arum Yunita 180107170 .pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB)

Abstract

INDONESIA Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji apakah penggunaan Digital Storytelling efektif untuk meningkatkan kemampuan menyimak siswa kelas tujuh di SMP Darul Hamidin Padamara pada tahun ajaran 2022/2023. Penelitian ini merupakan penelitian kuantitatif dan desainnya adalah Pre-Eksperimental dengan One Group Pretest-Posttest Design. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas tujuh di SMP Darul Hamidin Padamara yang terdiri dari kelas VII A dan VII B. yang berjumlah 35 siswa dan sample dari penelitian ini adalah kelas VII B yang terdiri dari 17 siswa. Tekhnik yang digunakan dalam pengambilan sample adalah purposive sampling tekhnik. Instrumen yang digunakan untuk mengumpulkan data adalah tes fill-in-the-blank. Temuan penelitian menunjukkan bahwa perbedaan siswa sebelum dan sesudah menggunakan Digital Storytelling berbeda secara signifikan. Nilai rata-rata pre-test siswa adalah 22.06 menjadi 52.06 pada post-test dengan peningkatan 51.06%. Analisis t-test menunjukkan bahwa Sig. (2-tailed)= 0.000 yang mana lebih kecil dari ɑ= 0.05. Ini berarti bahwa terdapat perbedaan yang signifikan dari kemampuan menyimak siswa sebelum dan sesudah menggunakan Digital Storytelling. Itu dapat disimpulkan bahwa Hipotesis Nol (H0) ditolak dan Hipotesis Alternatif (Ha) diterima. Berdasarkan temuan tersebut, dapat disimpulkan bahwa Digital Storytelling efektif untuk meningkatkan kemampuan menyimak siswa kelas tujuh di SMP Darul Hamidin Padamara pada tahun ajaran 2022/2023. INGRRIS This study was aimed to examine whether or not the use of Digital Storytelling can effective to improve students’ listening ability of the seventh grade students at the SMP Darul Hamidin Padamara in Academic Year 2022/2023. This research was quantitative research and the research design was Pre-Experimental research One Group Pretest-Posttest design. The population of this research was the seventh grade students of the SMP Darul Hamidin Padamara which consists of class VII A and VII B, totaling 35 students and the sample of this research was VII B which consists of 17 students. The technique used in taking the sample was purposive sampling technique. The instrument used to collect the data was fill-in-the-blank test. The research findings showed that the students’ difference before and after using Digital Storytelling was significantly efficient. The students’ pre-test mean score was 22.06 to be 52.06 in post-test with 51.06% improvement. The t-test analysis showed that Sig (2-tailed) is 0.000 which is smaller than ɑ= 0.05. It means that there was a significant difference of students’ listening ability before and after using Digital Storytelling. It can be concluded that the Null Hypothesis (H0) was rejected and the Alternative Hypothesis (Ha) was accepted. Based on the findings, it can be concluded that Digital Storytelling was effective to improve students’ listening ability of the seventh grade students at the SMP Darul Hamidin Padamara in Academic Year 2022/2023.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Menyimak; digital storytelling
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130106 Secondary Education
13 EDUCATION > 1302 Curriculum and Pedagogy > 130204 English and Literacy Curriculum and Pedagogy (excl. LOTE, ESL and TESOL)
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200302 English Language
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: nur noer nur
Date Deposited: 31 Oct 2022 07:12
Last Modified: 31 Oct 2022 07:12
URI: http://etheses.uinmataram.ac.id/id/eprint/3091

Actions (login required)

View Item View Item