Asnawi, Asnawi (2023) The use of summarizing strategy to enhance students' reading comprehension in the tenth grade students’ Of Ma Nurul Islam Dasan Baru Pringgarata In The Academic Year 2023/2024. Undergraduate thesis, UIN Mataram.

[img] Text
Asnawi 190107017.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

INDONESIA Penelitian ini berkaitan dengan penggunaan strategi meringkas untuk meningkatkan pemahaman membaca siswa. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan pemahaman membaca siswa melalui strategi meringkas. Penelitian ini menggunakan penelitian tindakan kelas sebagai desain penelitian dengan instrumen daftar cek observasi, tes dalam mengumpulkan data. Subjek penelitian ini adalah siswa kelas sepuluh MA Nurul Islam Dasan Baru yang terdiri dari 16 siswa. Hasil penelitian ini menunjukkan adanya peningkatan yang signifikan pada setiap siklusnya. Terdapat dua siklus dalam penelitian ini yaitu siklus 1 dan siklus 2. Hasil observasi dan nilai tes siswa sebelum dan sesudah menerapkan strategi ini adalah skor aktivitas guru pada observasi siklus 1 adalah 70% dan pada siklus 2 adalah 81%, sedangkan aktivitas siswa pada observasi siklus 1 adalah 69% dan 85% pada siklus 2. Sedangkan hasil pre-test siswa adalah 58,75, hasil post-test 1 adalah 69,37, dan 80 pada post-test 2. Hal ini berarti pemahaman membaca siswa meningkat dan berhasil dengan menerapkan strategi meringkas pada siswa kelas sepuluh MA Nurul Islam Dasan Baru. INGGRIS This study concerns with the use of summarizing strategy to enhance students' reading comprehension. This study aims to enhance the students’ reading comprehension through summarizing strategy. This study used classroom action research as the design of research by instruments of observation checklist, test in collecting the data. The subject of this study was the tenth grade students’ of MA Nurul Islam Dasan Baru which consisted of 16 students. It could be seen from the significant improvement of results in each cycle. There were two cycles in this research those were cycle 1 and cycle 2. The results of students' observation and test scores before and after applying this strategy were the teacher activity score in cycle 1 observation was 70% and in cycle 2 was 81%, while student activity in cycle 1 observation was 69% and 85% in cycle 2. while the results of students' pre-test was 58.75, post-test 1 results were 69.37, and 80 in post-test 2. This means that students' reading comprehension increased and was successful by applying the summarizing strategy to tenth grade students of MA Nurul Islam Dasan Baru.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Strategi meringkas; pemahaman membaca
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130103 Higher Education
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200101 Communication Studies
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2001 Communication and Media Studies > 200104 Media Studies
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: nur noer nur
Date Deposited: 06 Nov 2023 02:37
Last Modified: 06 Nov 2023 02:37
URI: http://etheses.uinmataram.ac.id/id/eprint/4992

Actions (login required)

View Item View Item