Safire Faradilla, Baiq Qonita (2023) Efektivitas musik bahasa inggris dalam pengajaran dan pembelajaran kosa kata pada siswa kelas II MTsN 1 Mataram. Undergraduate thesis, UIN Mataram.

[img] Text
Baiq Qonita Safire Faradilla 180107073.pdf - Accepted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

INDONESIA Kajian ini menyangkut teknik merangkum suatu bacaan berdasarkan isi bacaan yang sebenarnya. Hal ini bertujuan untuk mengetahui penguasaan siswa selama proses belajar mengajar di kelas. Teknik analisis datanya adalah uji normalitas dan uji hipotesis. Populasi sasaran penelitian ini adalah satu kelompok yaitu kelas 8² yang termasuk dalam kelas II MTsN 1 Mataram. Dalam memperoleh data, instrumen penelitian yang dikembangkan untuk mengumpulkan data adalah tes (pilihan ganda dan tes esai) dengan peneliti mengambil 32 siswa sebagai sampel. Hasil penelitian yang diperoleh dari eksperimen adalah 77,84. Dalam pengujian hipotesis, peneliti menggunakan rumus uji-t. Peneliti menemukan t-hitung sebesar 3,225 dan t-tabel pada taraf signifikan 25% 2,040 (3,225 > 2,040), maka hipotesis diterima karena t-hitung lebih tinggi dari t-tabel. Meskipun teknik ini tidak begitu familiar bagi siswa dan sebagian besar dari mereka kurang memiliki motivasi dalam mempelajari penguasaan kosakata, namun terdapat pengaruh yang signifikan dari musik bahasa Inggris dalam pengajaran dan pembelajaran kosakata terhadap siswa. INGGRIS This study concerns a technique of summarizing a passage based on the actual content of the passage. This aimed to investigate the students’ mastery during teaching and learning process in the class. The technique of data analysis is normality testing and hypothesis testing. The target population for this research is one group, namely class 8² which is included in the second grade in MTsN 1 Mataram. In getting data, the research instruments which was developed to collect the data was a test (multiple-choice and essay test) with the researcher took 32 students as the sample. The result of the research that was obtained from the experimental was 77.84. In hypothesis testing, the researcher used to the t-test formula. The researcher found that t-test was 3.225 and the t-table in significant rank was 25% 2.040 (3.225 > 2.040), so the hypothesis was accepted because the t-test was higher than the t-table. Although this technique is not so familiar to the students and most of them are lack motivation in learning vocabulary mastery, however, that there is a significant effect of English music in teaching and learning vocabulary to the students’.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Uncontrolled Keywords: Musik bahasa inggris; pengajaran; pembelajaran kosa kata
Subjects: 13 EDUCATION > 1301 Education Systems > 130106 Secondary Education
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2003 Language Studies > 200303 English as a Second Language
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2004 Linguistics > 200401 Applied Linguistics and Educational Linguistics
20 LANGUAGE, COMMUNICATION AND CULTURE > 2005 Literary Studies > 200525 Literary Theory
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Jurusan Tadris Bahasa Inggris
Depositing User: nur noer nur
Date Deposited: 08 Nov 2023 00:59
Last Modified: 08 Nov 2023 00:59
URI: http://etheses.uinmataram.ac.id/id/eprint/5007

Actions (login required)

View Item View Item